Délmagyar logó

2018. 05. 23. szerda - Dezső Még több cikk.

Superb: mindent tud, amit a nagyok

A címet úgy kell érteni, hogy a ©kodánál nagyobb nevű márkák, mert méretben kevesen verik a csehek legújabb, sikerre ítélt zászlóshajóját. Teszteltük és rendben találtuk.
Új fejezetet kezdett a ©koda a Superb modern kori első generációjának megjelenésével – 2002-es(!) tesztünket itt olvashatja. Eddig több mint 700 ezer talált gazdára a típusból a világon, ebből itthon 8 ezer darab. Nemrégiben megérkezett a szalonokba a harmadik generációs Superb – a másodikról itt olvashatja a 7 éve írt tesztet –, az autót egy bő budapesti retúr erejéig mi is kipróbáltuk.

Kívülről nagyon eltalált az új Superb, a határozott élek magabiztosságot sugároznak, negatívumnak csak azt lehet felhozni, hogy szemből eléggé hasonlít az Octaviára. Ami egyébként szintén eltalált forma, de hát láttunk mi már Audit is 3-astól 8-asig nagyon egyforma frontkialakítással.

Innen nézve mutatós. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Oldalról kifejezetten szép formát mutat – sok szakújságírónak jobban tetszik, mint a konszern-rivális Passat –, s a hátsó kialakítást sem kapkodták el a tervezők. Ha már itt tartunk, a csomagtartó maradt ami volt, óriási, a láblendítésre is feltáruló poggyásztér 625 litere egészen 1760-ig bővíthető. Ahogy az egyik fiatal nyugdíjas szomszédom mondaná, akkora, hogy akár rá is csapódhatna véletlenül a csomagtérajtó, ha történetesen egy 18,5 éves lyánykával szerelnének valamit a belső felében...

A belbecsre is nagyon odafigyeltek a tervezők, a csúcsfelszereltség a Laurin & Klement, ennek a belső kialakításában, anyagválasztékában, kidolgozásában elég nehéz hibát találni – máskülönben borostyánfehér, zöld és kék hangulatvilágítással is rendelhető. Ez alatt még három felszereltségi szintben kapható az új Superb, az Active, az Ambition és a Style – ez utóbbi volt az általunk próbált tesztautó is, de természetesen már az alapváltozat is rendben.

Innen is. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Az autó nem csak nagynak látszik, az is, a vezetőnek igazán tágas helye van, és a második sorban is óriási a fej- és a lábtér. Vezetni is jó, az általunk próbált modellben a kétliteres 150 lóerős, tehát messze nem kihegyezett dízel dolgozott, nagyon szolgálatkészen. (Ugyanezzel a 2 literrel 190 lóerős változat is elérhető.) A 340 Nm-es maximális nyomaték korrekt és 1750-3000 közötti fordulatszám-tartományban áll a rendelkezésünkre. A Superb jól autózható ezzel a motorral, ilyen szép, nagy kocsival meg amúgy sem akar száguldozni az ember – csak nyugodtan, elegánsan, így egyáltalán nem érezzük alulmotorizáltnak.

Ezt az érzést erősíti a sztrádatempónál 2000-nél alig valamivel többet forduló motor, amely 8,9 másodperces százas gyorsuláshoz és 218 km/h-s végsebességhez segíti a kereken 1,5 tonnás saját tömegű Superbet. Mindebben jó partner a duplakuplungos, kézzel is kapcsolható és bolondbiztos DSG automata váltó. Végig kulturáltan dolgozott, gyorsan tanult, bár provokálva előfordult, hogy mi már felkapcsoltunk volna, az automata még nem. Az autó gyári fogyasztása ebben a kombinációban és vegyes üzemmódban 5,3 liter, országúton azonban 4,1 literrel is beéri. Ezt a tesztúton nem sikerült produkálni, de könnyű lábbal tényleg takarékos az új Superb.

Vezető hely. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Mint a nagyok Számos, magasabb kategóriára jellemző kényelmi és biztonsági extrát kínál az autó, ezek közül mindenképpen szót érdemelt a távolsági fényszóró szabályozás, mint ahogy a hátra kiállási asszisztense is ugyanazt tudja, mint a legnagyobbaké. És persze van Front Assistant, meg Park Assit és még hosszan sorolhatnánk...
Amit nem találtak el, az a start/stop rendszer, kicsit álmosan indítja újra a motort és időnként hamarabb leállítja, mint kellene. Lehet, hogy csak az automata váltóval nem sikerült összehangolni, de ez nem az igazi – az utolsó 10 ilyen rendszerrel szerelt tesztautóból ez bizony a harmadik harmadban végzett. Egyébként egyetlen gombnyomással kiiktatható a takarékosságról és környezetkímélésről szóló extra, s ezt sok vezető mindjárt az elején, próbálgatás nélkül is megteszi. Mi inkább próbálgattuk, hogy azért találjunk valami hibát az új Superbben.

A ©koda, s ezen belül a Superb már jó ideje hódít ár/értékarányával, s jó választás azoknak, akik alól kinéznék az A6-ost vagy a Passatot. Az alapmodell most 6,3 millió forintért elérhető – állítólag, aki ügyesen alkuszik, 6 alá is leviheti... Ezért a már bizonyított 125 lóerős 1.4 TSI alapmotort kapja a vevő. Fapados felszereltségről semmiképen nem beszélhetünk, elég tisztességes a szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrák sora.

Korrekt és nem kifeszített a 150 lovas dízel. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Csak ízelítőnek: Maxi-DOT multifunkciós kijelző, 8 hangszóró, 4 elektromos ablakemelő, elektromos és fűthető és behajtható visszapillantó tükör, elektronikus stabilitásvezérlés, start/stop rendszer, klímaberendezés, teljes légzsákcsomag, MP3-as rádió, 5 collos érintőképernyő kijelző, automata fényszóró.

Az általunk próbált, harmadik felszereltségi szintű, Style változat alapára 9,8 millió, a felextrázott tesztmodell 11,3 milliót kóstál. Illetve kóstált, mert az engedményes árcédulán már csak 8,9 millió szerepel.

A Superb magyar premierje. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szlovákiában épül meg a Jaguar Land Rover új gyára

Egyelőre csak a szándéknyilatkozatot írták alá, várhatóan még az év végéig aláírják a beruházásról… Tovább olvasom