Délmagyar logó

2018. 01. 24. szerda - Timót Még több cikk.

Túlcsordult: vezettük a Volkswagen Golf R-t

A 2015-ös Volkswagen InnovaTurné keretében Szegeden volt a "legmérgesebb" Golf, az R is – a márka ezúttal nem a látványra, hanem az erőre, az élményszerű vezethetőségre és a műszaki tartalomra koncentrált.
A Golf R első ránézésre nem tűnik vadállatnak, ám a mélyre húzott agresszív lökhárítók, a nagy légbeömlők, az óriási – 19 colos – kerekek, a sötétített hátsó lámpák és a kétszer kettő ovális kipufogó látványosan demonstrálja az erőt, amit a 4Motion nevű összkerékhajtás visz az aszfaltra. A négy hajtott kerékre tényleg szükség van, a 2 literes, négyhengeres TSI turbómotor ugyanis 300 lóerőt és 380 Nm-t tud, utóbbit az 1800-5500 közötti fordulatszám-tartományban. Az 1,4 tonnás nagyvas 5 másodperc gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre, a vége pedig 250 km/h, persze elektronikával korlátozva.

Nem romlott el, a lényegre koncentrálunk. Fotó: Arany T. János - GALÉRIA

A teljes néven Volkswagen Golf R BMT 2.0 TSI DSG 4Motion gyári vegyes fogyasztása 7 l/100 km, ám aki ezt tudja tartani, ne ezt az autót vegye. Ha csak egy kicsit is nyomjuk neki, nem jövünk ki 10 liter alatt, de itt nem is ez a fő szempont. Sport vagy Race állásba kapcsolva az üzemmód-választót vérbeli, kellemesen morgó sportautót kaphatunk. Ami nagyon tetszett, alapjáraton, a váltókar megpöccintésével úgy változott a hang – s talán a fordulatszám is emelkedett –, mint ha egy versenyautó készülne az állórajtra.

Elég figyelemfelkeltő, s mennyivel kulturáltabb, mint bömböltetni a zenét… Szóval, egy kávéházi terasz mellett nem csupán csinos kabrióval lehet figyelmet felkelteni, hanem ezzel a hanggal is, utána pedig már nagy önuralomra vall, hogy öregurasan induljunk el a tett színhelyéről, ne a rajtautomatikával.


Szerényen, de mutatja az erőt. Fotó: Arany T. János - GALÉRIA
A sebességváltásról a márka hatfokozatú DSG duplakuplungos automatája gondoskodott. Pakolgatja is rendesen a fokozatokat, de mi is kapcsolhatunk a kormányról kézzel. Az autó nagyon megy, óriási a kanyarsebessége, s a Race állásban különösen figyelni kell arra, hogy nem igazán segít nekünk a menetstabilizáló rendszer. Vagyis, gyakorlatlanabb vezető el is dobhatja az autót.

Mi szerencsére nem dobtuk el, tiszteltük az erősebbet, s inkább a gyorsulást teszteltük, mint a kanyartempót. Az autó egy élmény, de nem a magyar, s különösen nem szegedi útburkolaton. A stabilitás ára a gumiméret, meg az, hogy a gyönyörű felnik olykor csupán néhány centire vannak az aszfalttól. Elég egy kis figyelmetlenség, egy megsüllyedt csatornafedő és 6 számjegyű lesz a helyrehozatal költsége.

Itt kell az önuralom! Fotó: Arany T. János - GALÉRIA

És ahhoz, hogy idáig eljussunk, először a 12 millió forintos számlát kel kiegyenlíteni. Ár/érték arányról itt nem nagyon van értelmi beszélni, mindenesetre a Golf már ebben a kategóriában is tud versenyképes modellt kínálni.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Uber-autósokat is ellenőrzi a BKK

A hatóság munkatársai elsősorban azt ellenőrzik, hogy az adott esetben személyszállítási tevékenység… Tovább olvasom